Astazi va propun o combinatie delicioasa, care poate insoti un fel principal: salata din morcovi, mere si stafide. O portie sanatoasa de vitamine si antioxidanti, potrivita pentru aceasta perioada de post!

Ingrediente (pentru 2 persoane)

  • 2 linguri de stafide
  • O ceasca de suc de mere
  • O lingura de suc de lamaie
  • O lingurita de mustar
  • 4 morcovi medii
  • Un mar mediu
  • Optional: o lingura de seminte de susan sau de canepa.

Preparare

  • Stafidele se spala si se pun pentru o jumatate de ora in sucul de mere amestecat cu cel de lamaie
  • Dupa acest timp, stafidele se storc de suc intr-o sita. Din sucul rezultat si lingurita de mustar se prepara un dressing
  • Morcovii si marul se curata si se rad. Este bine ca peste marul proaspat ras sa se puna putin suc de lamaie, pentru a evita oxidarea acestuia
  • Se amesteca morcovii si merele rase cu stafidele si dressingul. Se poate presara la final cu seminte de susan sau de canepa. Acestea ii vor oferi salatei o savoare aparte
  • Se asezoneaza dupa gust cu putina sare de Himalaya si se consuma proaspata.

Valori nutritive medii (pe persoana)

Valoare energetica150 kcal
Proteine2 g
Carbohidrati30 g
Grasimi*1 g
Grasimi saturate0 g
Fibre7 g
Sare*0.22 g

*Nu sunt incluse ingredientele optionale: semintele se susan sau canepa

*Cantitatea de sare din tabel provine in mod natural, din ingrediente.

Cateva dintre beneficiile consumului de morcovi

Morcovi-1
  • Furnizeaza cantitati mari de substante carotenoide (ulterior transformate in vitamina A la nivelul ficatului). Cel mai important dintre ele este beta-carotenul, care contribuie la preventia anumitor forme de cancer (in special pulmonar si al cavitatii bucale). Se cunoaste ca beta-carotenul impiedica dezvoltarea unor celule canceroase.
  • Este un aliment cu un pronuntat caracter antioxidant, cu rol esential in procesul vederii. Deficienta de vitamina A determina aparitia unor afectiuni oculare. Un aport adecvat de vitamina A poate preveni aparitia cataractei, degenerarii maculare sau a hipersensibilitatii la razele solare.
  • Ajuta la scaderea nivelului de colesterol si la preventia aterosclerozei.
  • Mentine sanatatea sistemului digestiv, prin aportul insemnat de fibre alimentare contribuind la imbunatatirea digestiei si la preventia sau tratamentul constipatiei. Are actiune de protectie impotriva cancerului de colon si a diverticulozei.
  • Contribuie la mentinerea sanatatii pielii, dintilor si a gingiilor.

Va doresc pofta buna si sanatate la maxim!

Autor: Letitia Mates