Update articol: 26.11.2019

Astazi va propun o salata, pe cat de usor de preparat, pe atat de savuroasa si valoroasa din punct de vedere nutritional, din morcovi, mere si stafide. O portie sanatoasa de vitamine si antioxidanti, potrivita pentru aceasta perioada de post!

Timp de preparare: 10 min.

Portii: 2 persoane.

Informatii nutritionale/portie:

  • Valoare energetica: 150 kcal
  • Proteine: 2 g
  • Carbohidrati: 30 g
  • Lipide*: 1 g
  • Lipide saturate: 0 g
  • Fibre: 7 g
  • Sare*: 0.22 g.

*Nu sunt incluse ingredientele optionale: semintele se susan sau canepa

*Cantitatea de sare din tabel provine in mod natural, din ingrediente.

Ingrediente:

  • 2 linguri de stafide;
  • O ceasca de suc de mere;
  • O lingura de suc de lamaie;
  • O lingurita de mustar;
  • 4 morcovi medii;
  • Un mar mediu;
  • Optional: o lingura de seminte de susan sau de canepa.

Mod de preparare:

  • Stafidele se spala si se pun pentru o jumatate de ora in sucul de mere amestecat cu cel de lamaie;
  • Dupa acest timp, stafidele se storc de suc intr-o sita. Din sucul rezultat si lingurita de mustar se prepara un dressing;
  • Morcovii si marul se curata si se rad. Este bine ca peste marul proaspat ras sa se puna putin suc de lamaie, pentru a evita oxidarea acestuia;
  • Se amesteca morcovii si merele rase cu stafidele si dressingul. Se poate presara la final cu seminte de susan sau de canepa. Acestea ii vor oferi salatei o savoare aparte;
  • Se asezoneaza dupa gust cu putina sare de Himalaya si se consuma proaspata.

Beneficii ale consumului de morcovi

Furnizeaza cantitati mari de substante carotenoide (ulterior transformate in vitamina A la nivelul ficatului). Cel mai important dintre ele este beta-carotenul, care contribuie la preventia anumitor forme de cancer (in special pulmonar si al cavitatii bucale). Se cunoaste ca beta-carotenul impiedica dezvoltarea unor celule canceroase.

Este un aliment cu un pronuntat caracter antioxidant, cu rol esential in procesul vederii. Deficienta de vitamina A determina aparitia unor afectiuni oculare. Un aport adecvat de vitamina A poate preveni aparitia cataractei, degenerarii maculare sau a hipersensibilitatii la razele solare.

Ajuta la scaderea nivelului de colesterol si la preventia aterosclerozei.

Mentine sanatatea sistemului digestiv, prin aportul insemnat de fibre alimentare contribuind la imbunatatirea digestiei si la preventia sau tratamentul constipatiei. Are actiune de protectie impotriva cancerului de colon si a diverticulozei.

Contribuie la mentinerea sanatatii pielii, dintilor si a gingiilor.

Va doresc pofta buna si sanatate la maxim!

Cu drag, Letitia Mates