Suc din mere, morcovi si portocale – o reteta cu ingrediente la indemana oricui, foarte simplu de realizat si cu beneficii pentru sanatate!

Ingrediente: 1-2 mere, 2-3 morcovi medii, 2 portocale.

Pentru a obtine un suc de calitate inalta avem nevoie de un aparat care sa poata extrage din fructe si legume nutrientii in cantitati cat mai mari dar care sa pastreze si fibrele vegetale din acestea.

Din aceasta combinatie, vom obtine un suc bogat in vitaminele A, C, B, E, si K, calciu, fier, cupru, magneziu, fosfor, seleniu, zinc, fitonutrienti si evident, nelipsitele fibre alimentare.

Care sunt beneficiile consumului regulat de mere, morcovi si portocale?

In primul rad ne asiguram ca beneficiem de un aport constant de vitamine, minerale si fibre vegetale necesare pentru buna functionare a organismului. Apoi aducem o contributie la hidratarea organismului, care nu trebuie ignorata.

Datorita fitonutrientilor prezenti in aceste vegetale, spectrul de avantaje se extinde considerabil. Acestia, singuri sau prin sinergism de actiune imprima sucului calitati care se reflecta in cresterea nivelului de sanatate al organismului, din mai multe perspective:

Contribuie la intarirea sistemului imunitar

Merele – prin prin continutul in pectine si fibre alimentare.

Portocalele – datorita nivelului ridicat in vitamina C si polifenoli.

Morcovii – prin complexul de substante carotenoide (alfa si beta-caroten) care au efect imunomodulator.

Imbunatateste procesului de digestie

Merele au efect laxativ iar morcovii imbunatatesc functia hepatica, ajutand la eliberare de bila. Aceasta stimuleaza peristaltismului intestinal, ajutand la buna functionare a digestiei.

Mentine sanatatea ochilor

Morcovii, prin continutul in beta-caroten, luteina si zeaxantina imbunatatesc acuitatea vizuala si contribuie la preventia si tratamentul degenerarii maculare.

Contribuie la preventia bolilor cardiovasculare

  • Portocalele – prin continutul in flavonoide si vitamina C au actiune hipocolesterolemianta.
  • Hesperidina din portocale poate preveni cresterea tensiunii arteriale, datorita actiunii sale de reglare a genei responsabile de modularea tonusului vascular.
  • Morcovii – datorita continutului in carotenoide, polifenoli si vitamina C pot modifica absorbtia colesterolului si excretia de acizi biliari, contribuind la preventia bolilor coronariene.
  • Merele – consumul zilnic de mere este corelat cu scaderea nivelului de colesterol si reducerea riscului de boli cardiovasculare.
Mere-2

Ajuta la preventia bolii Alzheimer

S-a observat ca prin consumul regulat al sucului de mere se poate interveni in aparitia si evolutia acestei boli degenerative. Actiunea este atribuita quercetinei din compozitia merelor, care poate proteja creierul de actiunea nociva a radicalilor liberi.

Scade riscul de astm bronsic

Consumul de mere si portocale, prin aportul de quercitina, hesperitina si naringenina este asociat cu scaderea hipersensibilitatii pulmonare si a riscului de astm bronsic.

Contribuie la pastrarea integritatii sistemului osos

Anumite flavonoide din mere (phloridzine) pot scadea riscul de osteoporoza la femeile aflate in post-menopauza, contribuind si la cresterea densitatii osoase.

Are rol in preventia cancerului

  • Merele pot contribui la preventia cancerului de san (mere intregi), colon (pectinele din mere) si hepatic (extract din coji de mere).
  • Liminoidul este un compus ce se gaseste in portocale – are actiune protectoare impotriva cancerului de piele, gura, plamani, san, gastric si de colon.
  • Vitamina C din portocale – antioxidant ce protejeaza celulele de actiunea nociva a radicalilor liberi. Alimentele bogate in vitamina C ajuta la preventia cancerului gastric.

Actiune antioxidanta

Prin consumul regulat de mere, morcovi sau portocale, organismul poate beneficia de efectele antioxidante, imunomodulatoare si antigenotoxice oferite de componentii polifenolici specifici.

Atentie:

  • Acest suc din mere, morcovi si portocale nu este recomandata in anumite afectiuni cum ar fi: gastrita hiperacida, ulcer gastric, pancreatita acuta sau diaree!
  • Persoanele cu diabet trebuie sa isi monitorizeze corect nivelul glicemic inainte de a consuma sucuri din fructe, datorita incarcaturii glicemice mari a acestora!

Autor: Letitia Mates

Update articol: 01.11.2020

Bibliografie: