Salată de avocado şi roşii cherry – gustoasă, nutritivă şi foarte uşor de preparat!

Ingrediente

  • 2 bucăți avocado;
  • 10-12 roşii cherry;
  • 1/2 ceapă roşie;
  • 1/2 lime/lămâie stoarsă;
  • O mână de patrunjel, mărar sau oregano proaspete – la alegere;
  • O mână de spanac proaspăt – opțional;
  • Verdețuri italiene (sau sare şi alte condimente).

Avocado (Persea americana)

Originar din Mexic şi Guatemala (America Centrala).

Compoziție

  • Acizi grasi: 71% mononesaturați (MUFA), 13% polinesaturați (PUFA) şi 16% saturați (SFA).
  • Carbohidrați: cantități mici, spre deosebire de alte fructe: 1/2 avocado – 0,2 g zaharuri.
  • Fibre: app. 80% din totalul de carbohidraţi (70% insolubile şi 30% solubile); 2-4 g fibre/30 g avocado;
  • Minerale: potasiu, magneziu;
  • Vitamine: C, E (antioxidante), K1, folat, vitamina B6;
  • Fitonutrienți: carotenoide (luteina, beta-criptoxantina, zeaxantina), compuşi fenolici (cantitați moderate), fitosteroli.

Beneficiile consumului de avocado

  • Ajută la controlul greutății corporale – prin inducerea satietății şi diminuarea senzatiei de foame;
  • Are acțiune antiaging – prin protecția moleculelor de ADN împotriva stresului oxidativ, oferită de carotenoide;
  • Contribuie la scăderea durerii din osteoartrita – datorită activității antioxidante a luteinei si zeaxantinei;
  • Ajută la imbunătățirea vederii – prin aportul de carotenoide;
  • Menține elasticitatea si sănătatea pielii;
  • Contribuie la prevenția cancerului; se consideră ca ar avea proprietați anticarcinogenice datorită carotenoidelor, terpenoidelor, compuşilor fenolici si glutationului.

Poftă bună şi multă sănătate vă doresc!

Sursa: Dreher ML, Davenport AJ. Hass avocado composition and potential health effects. Crit Rev Food Sci Nutr. 2013;53(7):738-750. [PubMed]

Sursa foto: Pinterest