Budincă din semințe de chia şi smochine – un mic dejun mai mult decât delicios!

Budincă din semințe de chia şi smochine

Compoziție

  • 200 g iaurt (2-4%), iaurt vegetal (caju, soia) sau bautură vegetală (migdale, soia, caju, etc.);
  • 2 linguri semințe de chia;
  • 1/2 l-ta scorțişoară;
  • 1 linguriță de miere (sirop de arțar) – opțional;
  • 2 smochine proaspete.

Mod de preparare

Semințele de chia se amestecă cu iaurtul sau bautura vegetală, scorțisoara şi, după preferințe, cu mierea sau siropul de arțar. Se lasă la frigider cel puțin 3-4 ore, timp in care semințele vor absorbi apa, iar amestecul va primi aspectul unei budinci.

Smochinele se taie in bucați mai mici şi se adaugă peste budincă.

Informații nutriționale

  • Carbohidrați – 55.2 g;
  • Fibre – 13.6g
  • Lipide – 15.4 g;
  • Proteine – 12 g;
  • Riboflavina – 20% din necesarul zilnic (NZ);
  • Vitamina B12 0.7 – 12% din NZ;
  • Vitamin A – 6% din NZ;
  • Vitamina K – 6% din NZ;
  • Calciu – 46% NZ;
  • Fosfor – 47% din NZ;
  • Mangan – 48% din NZ;
  • Calorii: 385 kcal (calcul – iaurt 4% şi o lingura de miere).

Smochinele

Smochinul (Ficus carica) – originar din Asia sud-occidentală, este una dintre cele mai vechi specii cultivate in zona Mării Mediterane. În funcție de specie, fructele pot fi: negre, roşii, galbene, mov, verzi şi maro.

Smochinele pot fi consumate in stare proaspată sau uscată, prin deshidratare. Sunt fructe dulci, datorită cantității mari de zaharuri prezente in ele.

Informații nutriționale smochine

Din punct de vedere nutrițional, o smochină proaspată (40 g) conține:

  • Carbohidrați – 8 g;
  • Fibre – 1 g;
  • Cupru – 3% din necesarul zilnic (NZ);
  • Magneziu – 2% din NZ;
  • Potasiu – 2% din NZ;
  • Vitamine – riboflavina, tiamina, vitamina B6 şi vitamina K: 2-3% din NZ;
  • Caloric: 30 kcal.

Conținutul in compuşi fenolici este mediu, cea mai mare cantitate regăsindu-se in smochinele roşii – culoare atribuită antocianinelor. În comparație cu alte fructe, nivelul compuşilor carotenoidici este relativ mic, majoritatea fiind concentrați in coajă.

Beneficiile consumului de smochine

Ajută la menținerea sănătății tractului digestiv – cunoscute din vechime ca remediu împotriva constipatiei;

Contribuie la menținerea sănătății inimii şi a vaselor de sânge;

Atenționări

Smochinele consumate in cantități mari, în special cele deshidratate, pot provoca anumite neajunsuri:

  • Pot creşte nivelul glicemic – la persoanele cu diabet zaharat;
  • Pot produce diaree sau alte probleme digestive;
  • Datorită cantității relativ mari de vitamina K, pot interacționa cu tratamentul anticoagulant, scăzându-i eficacitatea.

O zi minunată, cu multă sănătate vă doresc!

Letiția M.

Surse bibliografice:

  1. NutritionData. Yogurt chia seeds pudding with figs. Internet. Accesat 06.11.2020.
  2. Healthline.com. All You Need to Know About Figs. Internet. Accesat 06.11.2020.

Sursa foto: Pinterest.