Consumul smoothie-urilor din fructe si legume proaspete poate completa o alimentatie sanatoasa prin bogatia de vitamine, minerale, fibre vegetale si nutrienti de inalta calitate. In perioadele toride de vara, acestea isi aduc aportul la hidratarea corespunzatoare a organismului, avand in acelasi timp si un efect racoritor. Vara aduce cu ea avantajul „incarcarii” cu vitamina D, prin expunerea noastra la razele soarelui, insa restul vitaminelor va trebui sa le procuram din alimentatie.

Cea mai buna metoda de a beneficia de un spectru larg de vitamine, minerale si fitonutrienti importanti pentru sanatatea noastra este de a consuma legume si fructe proaspete. Combinarea acestora in smoothie-uri are avantajul de a consuma intr-un pahar o cantitate mare de nutrienti de calitate, cu avantajul de a putea jongla atat cu compozitia, cat si cu gusturile, in functie de scopul urmarit.

Modul de preparare al smoothie-urilor este foarte simplu deoarece nu avem nevoie decat de cateva ingrediente, un blender si de 1-2 minute de… rabdare! In general este bine ca initial sa se puna baza lichida in blender, urmata de ingredientele moi, iar la urma de cele tari sau inghetate.

Ca baza lichida puteti folosi: apa plata, iaurturi, lapte,  bauturi sau „lapte” de soia, cocos, migdale, orez, dar si ceaiuri reci sau sucuri naturale (de citrice spre exemplu). Alimentele solide si cantitatile mai mari (fructele sau legumele taiate in bucati, spre exemplu) sunt urmate de condimente (scortisoara, cuisoare, turmeric, etc).

Va propun cateva combinatii delicioase si pline de energie:

Banane si capsuni – 1 banana, 1 cana de capsuni, cate o jumatate de cana de lapte si iaurt (sau un iaurt de baut), 2 lingurite de miere, ½ lingurita extract de vanilie, , ½ lingurita de scortisoara si un cub de gheata.

Struguri – 2 cani de struguri rosii, 1 cana de suc de grapefruit si ½ cana de gheata.

Afine si banane – 1 cana de afine, 1 banana, ½ cana lapte de cocos, cate o lingura de miere si suc de lime, ¼ lingurita extract de migdale (optional) si 1/2 cana gheata.

Mere si ghimbir – 1 mar curatat si taiat in bucati, ½-1 lingura de ghimbir ras, sucul de la o lamaie (sau lime), 2 linguri de miere, o cana de apa si 2 cesti de cuburi de gheata.

Avocado si banana – ½ avocado, 1 banana, ½ cana de afine, 6 nuci, ¼ lingurita extract de vanilie, 1 cana de apa.

Avocado si spanac½ avocado, 1 banana, 1 cana de mango curatat si taiat in bucati, 1 cana  de baby spinach, 1 cana de lapte de migdale, o lingura de miere.

Pere, lamaie si busuioc – o cana de pere curatate si taiate in bucati, ¼ cana de busuioc proaspat, sucul de la o lamaie, 2/3 cana suc proaspat de telina (optional) sau apa plata.

Spanac si banana – 1 cana de spanac (kale sau salata verde), 1 banana (proaspata sau congelata), 1 cana de „lapte de cocos”, 2 linguri de unt de arahide (optional), o lingura de ulei din seminte de susan, ¼ lingurita scortisoara.

Kale si struguri – 1 cana de kale (taiata marunt), 1 banana, ½ cana de struguri verzi, 1 lingurita scortisoara, ½ cana de gheata, ½-1 cana de apa.

Ananas si avocado – ½ avocado, 1 cana de ananas taiat in bucati, 1 cana de spanac (baby spinach), 1-2 linguri de miere sau sirop de agave, 1 lingurita turmeric (optional), 1 cana de apa plata.

Va doresc pofta buna si sanatate la maxim!

Letitia Mates